mliizz

Alla inlägg den 19 januari 2013

Av Emelie Asp - 19 januari 2013 15:41

Nu är jag less, less på att vara fet, less på att inte ha någon ork, och less för att jag inte kan se mig i spegeln lägre och lycka att "shit nu ser jag bra ut" ifall jag fixat mig. Har kännt så en gång i tiden, för många år sedan. Nu känns det inte som om jag inte kan bära något, känner mig tjock i allt.


Jag har börjat kicka igång träningen då jag köpt ett årskort på gymmet och startat med att gymma varannan dag varje vecka, ibland har det blivit mer, men sålänge jag inte lessnar är det bara något bra. jag har småstartat med maten också, vissa dagar äter jag bra, vissa inte. Har inte så mycket pengar till att köpa bra mat, så jag får börja på riktigt den 25:e, tänkte då kikstarta detta med en soppvecka från livs, sedan börja jobba av det med varannat mål sallad och någon sorts protein (kött,fisk,fågel) så att jag minskar magsäken.


mitt mål till min födelsedag (26 juli) är rimliga 20 kilo, det är alltså ca 3,5 kilo i månaden, vilket är jävligt rimligt, eller hur? vet dock inte hur mycket jag väger då jag inte har vägt mig sen i sommras, men -20 kilo till sommaren känns bra. det är inte för högt siktat eller för mesigt siktat eftersom mitt stora mål är ca 30 kilo. tänker dock inte nämna min vikt här utan bara hur och när jag går ner i vikt och hur mycket. tänker även mäta lite mått runt mage,lår och armar osv så kan man se lite skillnad där också så att man inte bara kollar på vågen för den kan verkligen psyka dig.


så småning om efter soppveckan så kommer lchf blandas in i mitt liv, har gått efter lchf förr och tyckt att det har varit kanon för att man kan äta tills man är mätt och det är bara goda grejer. det ända (typ) man ska dissa totalt är ris,potatis,pasta och bröd, och självklart socker av alla slag, men du ska äta mycket fett o protein så som ost,smör, kött, ägg och alla såser av alla slag. underbart med en köttbit och sallad med hur mycket sås du vill, inte ett dugg jobbigt att följa den dieten! det ända som är jobbigt är mårnarna, men jag brukar sattsa på ägg/något, typ äggröra, omellett osv, mums, stoppa i lite ost och grädde, och sedan stek, mums! och känner man sedan att man saknar brödet kan man köpa ett knäckebröd som heter chrips, och man är tillåten att äta max två per dag.


så detta är en nystart av min gamla blogg, och kommer förmesta dels handla om just vikt, lchf, soppor, hundar och naglar och även ska jag lyckas slänga in lite tips och pepp, även lite motivations bilder. häng gärna med på min resa, för nu är det slut bantat hit och dit, och ge upp efter en vecka, nu ska jag bli fit!!!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Välkommen hit, jag är en tjej som bor just nu i hallstavik i min första lägenhet med mina två älsklingar justice och qiera som är två underbara chihuahuor. Jag tränar mig själv varje dag för att bli bättre på chihuahuarasen och här kommer ni få läsa om de

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards