mliizz

Alla inlägg under september 2011

Av Emelie Asp - 30 september 2011 11:34

Men bara så att alla vet så har jag fått in pengarna idag, känns underbart skönt och jag förväntade mig faktiskt att min klum i magen skulle försvinna men det har den inte gjort, konstigt nog... det är nog det med mamma och att hämta justice som fortfarande sitter kvar.. så nu ska jag få tag i ronja först och sen kennelägaren så ska vi boka en dag (kanske idag) vi får se ;)


spännande :)


 

Av Emelie Asp - 29 september 2011 15:07

Finns det någon där ute som använder Nordeas bank? och som har sålt fonder där? Isåfall skulle jag vilja veta hur länge det tar att få in pengarna på kontot? För jag sålde precis en fond så att jag kan åka och köpa Justice, men jag vill ju självklart veta när pengarna trillar in så att jag kan planera lite snyggare när jag kan åka och hämta honom !



Snällasnälla, hjälp mig nu...

Hur lång tid tar det innan futura fonder blir pengar på kortet?


 

Av Emelie Asp - 29 september 2011 09:47

Denna lilla blåa valp som jag tänkt hämta är en chihuahua och jag har absolut tänkt andvända honom till avel om han får ett bra psyke när han blir stor, möjligen ska han och qiera paras någongång i framtiden var det väl tänkt..


För alla er som är spända på hur detta slutar så är min plan att ringa mamma när jag sitter i bilen påväg dit och ska hämta valpen, i det fallet kan hon inte stoppa mig eller säga någonting om hur hon vill ha det! Självklart är min mamma den ända i mitt liv som jag har så stor recpetk för (på ett bra sätt) min mamma är min absoluta bästa vän och vi har alltid hållt ihop, men jag känner min mamma, hon skulle säga nej om jag berättade det för henne nu innan jag hämtar valpen, men om jag redan är påväg så kan hon skrika på mig hur mycket hon vill men direkt hon kommer se justice så kommer hon bli helt käääär! min mamma fungerar så, hon kan vara mördar-arg i 5 minuter men sen är allt lugnt igen..


  exakt såhär ser han ut fast han är lite mörkare blå, han är så vacker!

Av Emelie Asp - 28 september 2011 20:12

jag följde med en utav mina bättre vänner, Ronja, till ett ställe som heter köping idag och skulle kolla på hundar, hon och hennes kompis fick med sig en var sin hund för att denna kennel skulle få iväg lite valpar och vuxna hundar, bl.a en liten tik som min kompis tog med sig hem och hennes kompis fick med sig en liten vit tik valp på foder båda två.. "och jag då" tänker ni, jo jag hittade min drömvalp, jag hade gått runt hela dagen och berättat om för Ronja att om kvinnan som har kenneln har min drömvalp (blue&tan) så tar jag den på än gång, tror ni inte att det var som att ödet ville det eller? När vi gick in till dom sista valparna och vuxna hundnarna vi skulle hälsa på och kommer min dröm hund det rammlandes över golvet - han har allt!!!!!!!!! världens lugnaste psyke och världens vackraste utseende, och som grädden på toppen så världens finaste stamtavla då en av föräldrarna kom från england och andra usa eller något sånt, jag blev helt paff och var bara tvungen att fråga kenneltanten om han var till salu och för hur mycket, då säger hon 7.000, FATTAR NI??? 7.000 BARA !! FÖR VÄRLDENS FINASTE HUND!  Jag skaaaaaaaaaaaaaaa ha honom !  jag bad henne att tinga honom åt mig, och då när vi kom in på lilla nelson (som valpen hette) så börjar hon prata om att han redan hade haft ett hem där han inte fick någon mat och var som ett benrangel när hon hämtade tillbaka honom! fatta om hur orättvist den hunden har haft det redan i sitt 10 veckors gamla liv? Därför ska jag få ihop lite pengar nu och sälja lite fonder och åka och hämta honom i helgen...


(han ser typ ut såhär fast mycket, MYCKET sötare!) 


han kommer få heta justice, som betyder rättvisa på svenska, för att han inte har blivit rättvist behandlad..


Tyckte även synd om alla hennes sjuttielvatusen hundarna där, för dom var så illa behandlade, dom flesta var skygga, hade aldrig sätt ett koppel, får aldrig gå ut och aldrig bli ompysslade, så jag kan ju inte låta lilla Justice (världens bästaste hund) stanna där..? uuusch nej !


det bästa med kråksången, vet ni vad det är? Just det, min kära mor.. hur ska jag lägga fram det här hos henne? hon kommer strypa,halshygga och dränka mig samtidigt! Min plan är då att antingen inte berätta något förän han är här hemma, för då kommer hon inte kunna säga nej, plus så är jag faktiskt 18 år och får göra sånt här, eller berätta för henne vad som kommer att hända och ta smällen att kanske inte få ta hem honom och missta världens finaste hund??


jag vet precis vad hon kommer att säga "...du har redan två hundar.. börja med att ta hand om dom.. pookie behöver allt du kan ge honom.. han kommer döda valpen.. jag tänker inte ta hand om valpen!!..och sålänge du bor i mitt hus..." osv, jag vet redan det... jag vet att det jag gör är fel eftersom pookie är så som han är, men jag ska betala kastrering av honom också, hon behöver inte bry sig, jag kommer ta hand om dom, jag kan till och med betala försäkringar på honom om hon tycker det, jag är faktiskt 18 och kan ta hand om mitt egna liv och veta vad som är rätt och fel, och som har jag sagt förr, jag vet att dehär inte är rätt, men hon kommer att avguda honom... jag bara vet det... han är så himla fin redan nu och han kommer bli en underbar hund, riktigt coollugn och avslappnad i alla lägen, precis som qiera, vi kommer aldrig ha något problem med den hunden! never !



Hjälp mig, vad tycker ni att jag ska göra ?

Av Emelie Asp - 27 september 2011 23:19


Denhär låten är bara för san..

Av Emelie Asp - 27 september 2011 23:04

Minns alla min nyaste hund Pookie?

  Världens vakraste hund?

jo, precis han.. han har blivit världens psykfall.. jag vet inte vad jag har gjort för fel? Han har ju alltid varit lite rädd för allt, men nu har rädslan utvecklats till agressivitet.. det är dom värsta hundarna, enligt cesar (hundviskaren), han har börjat attakera andra hundar, katter och barn och jag har panik och vet inte hur jag ska hantera det, för han har så jävla starkt huvud och går inte att rubba, han är så jävla svår och jag vill inte att det någongång ska slå slint ordentligt i skallen på honom och så måste jag vara den personen som måste ta bort honom.. jag vill inte vara den personen som måste döda min bebis.. jag vill inte vara den personen som ständigt måste gå runt och oroa mig om att han någongång ska se svart och sedan massa blod...


När jag tänker på honom så bränner tårarna innanför mina ögonlock.. jag har aldrig känt såhär.. det känns som om att jag inte kan rädda denhär hunden..


Jag älskar dig Pookie, och matte vill så gärna hjälpa dig, du har gjort mig så jävla lycklig, vill bara att du ska känna trygghet..

Av Emelie Asp - 21 september 2011 17:53

Jag har egentligen tagit en paous från bloggen ett tag, pga massor som händer i mitt liv just nu och det kommer förmodligen inte bli så mycket bloggande som jag egentligen vill heller, men jag kommer nog komma tillbaka till bloggen när jag är redo för den och då lovar jag lite av en sminkblogg :)


kram på er

Presentation


Välkommen hit, jag är en tjej som bor just nu i hallstavik i min första lägenhet med mina två älsklingar justice och qiera som är två underbara chihuahuor. Jag tränar mig själv varje dag för att bli bättre på chihuahuarasen och här kommer ni få läsa om de

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards