mliizz

Direktlänk till inlägg 28 september 2011

Hjälp mig !!

Av Emelie Asp - 28 september 2011 20:12

jag följde med en utav mina bättre vänner, Ronja, till ett ställe som heter köping idag och skulle kolla på hundar, hon och hennes kompis fick med sig en var sin hund för att denna kennel skulle få iväg lite valpar och vuxna hundar, bl.a en liten tik som min kompis tog med sig hem och hennes kompis fick med sig en liten vit tik valp på foder båda två.. "och jag då" tänker ni, jo jag hittade min drömvalp, jag hade gått runt hela dagen och berättat om för Ronja att om kvinnan som har kenneln har min drömvalp (blue&tan) så tar jag den på än gång, tror ni inte att det var som att ödet ville det eller? När vi gick in till dom sista valparna och vuxna hundnarna vi skulle hälsa på och kommer min dröm hund det rammlandes över golvet - han har allt!!!!!!!!! världens lugnaste psyke och världens vackraste utseende, och som grädden på toppen så världens finaste stamtavla då en av föräldrarna kom från england och andra usa eller något sånt, jag blev helt paff och var bara tvungen att fråga kenneltanten om han var till salu och för hur mycket, då säger hon 7.000, FATTAR NI??? 7.000 BARA !! FÖR VÄRLDENS FINASTE HUND!  Jag skaaaaaaaaaaaaaaa ha honom !  jag bad henne att tinga honom åt mig, och då när vi kom in på lilla nelson (som valpen hette) så börjar hon prata om att han redan hade haft ett hem där han inte fick någon mat och var som ett benrangel när hon hämtade tillbaka honom! fatta om hur orättvist den hunden har haft det redan i sitt 10 veckors gamla liv? Därför ska jag få ihop lite pengar nu och sälja lite fonder och åka och hämta honom i helgen...


(han ser typ ut såhär fast mycket, MYCKET sötare!) 


han kommer få heta justice, som betyder rättvisa på svenska, för att han inte har blivit rättvist behandlad..


Tyckte även synd om alla hennes sjuttielvatusen hundarna där, för dom var så illa behandlade, dom flesta var skygga, hade aldrig sätt ett koppel, får aldrig gå ut och aldrig bli ompysslade, så jag kan ju inte låta lilla Justice (världens bästaste hund) stanna där..? uuusch nej !


det bästa med kråksången, vet ni vad det är? Just det, min kära mor.. hur ska jag lägga fram det här hos henne? hon kommer strypa,halshygga och dränka mig samtidigt! Min plan är då att antingen inte berätta något förän han är här hemma, för då kommer hon inte kunna säga nej, plus så är jag faktiskt 18 år och får göra sånt här, eller berätta för henne vad som kommer att hända och ta smällen att kanske inte få ta hem honom och missta världens finaste hund??


jag vet precis vad hon kommer att säga "...du har redan två hundar.. börja med att ta hand om dom.. pookie behöver allt du kan ge honom.. han kommer döda valpen.. jag tänker inte ta hand om valpen!!..och sålänge du bor i mitt hus..." osv, jag vet redan det... jag vet att det jag gör är fel eftersom pookie är så som han är, men jag ska betala kastrering av honom också, hon behöver inte bry sig, jag kommer ta hand om dom, jag kan till och med betala försäkringar på honom om hon tycker det, jag är faktiskt 18 och kan ta hand om mitt egna liv och veta vad som är rätt och fel, och som har jag sagt förr, jag vet att dehär inte är rätt, men hon kommer att avguda honom... jag bara vet det... han är så himla fin redan nu och han kommer bli en underbar hund, riktigt coollugn och avslappnad i alla lägen, precis som qiera, vi kommer aldrig ha något problem med den hunden! never !



Hjälp mig, vad tycker ni att jag ska göra ?

 
 
Lilla-damen

Lilla-damen

28 september 2011 22:24

Hej, jag tycker nog att du ska ta upp det med din mamma innan du tar hem valpen eftersom du bor hemma, det e inte bra för valpen om det blir ett "himla" liv när den nyss kommit till ett nytt hem och tänk om det blir så att du inte "får" ha kvar han, ska du då lämna tillbaka han till kenneln? det e inte ok mot valpen anser jag. Och det är bra mycket mer jobb med 3 hundar än 2, det e en ganska stor skillnad för bara 1 hund. Nu vet jag inte vad det e för ras du tittat på, men vet att blåa hundar kan ha ganska mycket pälsproblem innom vissa raser, men inte alla så klart. Hoppas du kommer fram till ett bra beslut som passar er alla:)

http://lilla-damen.bloggagratis.se

 
Love

Love

28 september 2011 23:02

Hejsan Emelie!
Första gången jag är här och jag förstår att du vill ha den lilla söta valpen. Frågan är hur dina andra hundar kommer att reagera. Har du tid att ta hand om en valp med tanke på allt du ska göra, skola, körkort mm. Det är många år som man får ta ett ansvar för en hund och mycket jobb men en oändlig glädje också. Jag hoppas du tänker igenom allt väldigt noga och tycker du ska prata med din mamma. Du bor ännu hemma och även om du är 18 år så måste du ta hänsyn till vad hon tycker.
Tror det blir värre om du inte säger något.
Låter inte som det var en bra kennel om hundarna inte har det bra och hon har så många.
Vad heter kenneln och vad heter människan?
Jag har en storpudel och funderar på att skaffa en hund till så kanske jag kan rädda en till därifrån. Bor inte så långt från Köping.
Hoppas allt ordnar sig för dig för att du är en djurvän förstår jag. Lycka till.
Kommer tillbaka för att se hur det går.
Hälsningar från en gammal tant.


http://vindalou.bloggplatsen.se

 
angel

angel

29 september 2011 01:45

jag tycket att du ska köpa justice :) varför inte följa ditt hjärta? om jag sett rätt har ju mest bara mindre hundar. då är det försäkringen som blir dyrast och det borde ju funka att betala

har man två hundar redan, varför inte en till? när han blir stor kan du ha honom till avel (argument till din mamma) och på så sätt tjäna pengar på honom. du kan få 5000 för en parning och minst 1000 kr per valp!! för två valpar är det ju vad han kostade!!!

jag vet hur svårt det är att berätta... jag parade min tik utan at berätta något, fastän jag ville... det kom fram ungefär en månad innan valpning. de tog det rätt bra och nu sitter jag här med två härliga hundar :D mor och dotter och jag längtar redan efter nästa kull

följ ditt hjärta, var 18, gör misstag och rätta till, missa inte allt som en annan gjorde för att "föräldrarna bestämde när man bodde hemma"

http://mssadface.bloggplatsen.se

 
Lisa

Lisa

29 september 2011 09:02

Jag tycker du ska prata med din mamma innan :) Låt henne följa med och titta på hunden så kan hon inte säga nej :D

http://lisasjoberg.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie Asp - 22 januari 2013 16:05

syndade lite i morse då jag tog två pannkakor till frukost med hallonsylt och grädde. dock är det inte allt för farligt, det är bara mjölet i pannkakan och sockeret i sylten som är ajjabajja. Ska till gymmet ikväll också, tänkte börja laga mat här ho...

Av Emelie Asp - 22 januari 2013 01:59


tänkte uppdatera er om vad som händer, i går så var jag på spinning igen, och det börjar bli riktigt kul efter andra gången, önskar sååå att dem hade spinning mer än två gånger i veckan, menmen, kommer vara upptagen med det två dagar i veckan iaf, vi...

Av Emelie Asp - 19 januari 2013 15:41

Nu är jag less, less på att vara fet, less på att inte ha någon ork, och less för att jag inte kan se mig i spegeln lägre och lycka att "shit nu ser jag bra ut" ifall jag fixat mig. Har kännt så en gång i tiden, för många år sedan. Nu känns det inte ...

Av Emelie Asp - 27 oktober 2012 16:17

jag håller på att tappa greppet om livet.. ibland känner jag bara för att släppa allt och ge upp,jag orkar inte kämpa för något som aldrig ger mig en paous. jag har haft flera bästavänner det senaste året som nu knappt finns i mitt liv.. senaste har ...

Av Emelie Asp - 30 september 2012 15:05

jag är ledsen hörrni, jag har varit värdelös att uppdatera, men det tar jag igen nu, här kommer massor med bilder på naglar som gjorts.                                   ...

Presentation


Välkommen hit, jag är en tjej som bor just nu i hallstavik i min första lägenhet med mina två älsklingar justice och qiera som är två underbara chihuahuor. Jag tränar mig själv varje dag för att bli bättre på chihuahuarasen och här kommer ni få läsa om de

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards