mliizz

Direktlänk till inlägg 17 april 2012

nu är jag tillbaka som om jag aldrig vart borta:)

Av Emelie Asp - 17 april 2012 08:56

jag har varit förskyld ett tag nu, men det börjar gå mot det bättre, känns dock lite tungt just nu med andningen då jag glömde nässprejen i morse.. suck, men det blir nog inte så lång dag idag ändå i skolan, min lärare är nämligen sjuk. Känner mig även sjukt taggad på att fixa lite nya naglar på folk då jag fick hem min beställning från nded igår, så nu har jag börjat jobba med ett nytt gele märke, och det känns faktiskt riktgt bra! Jag har även den efterlängtade svarta gelen nu, så nu kan man börja pyssla och fixa lite extra, kan göra massa roliga mönster och grejer, bara fantasin som sätter gränser! Jag har även beställt lite fler grejer, bla en gammel rosa gele som kommer passa perfekt som en bas gele i dom franska för att få dem lite rosare än nagelns naturliga rosa färg, och en neon gul gele som faktiskt en tjej har speciall beställt då hon jobbar i arbetskläder som är neon gula, så det är as coolt att göra tipparna i neon, matchmatch. Sedan har jag klickat hem lite mallar (som man anväder sig av istället för tippar, som är lite skonsammare mot nageln) den förlänger man sin egen nagel med, och sen själklart lite extra filar, som alltid är bra att ha hemma. Så nu hoppas jag att det inte tag lika lång tid som förra gången att få hem grejerna.


Har även fått jobb - grattis till mig! Kvälls jobb dessutom (tacka gudarna för de) så det kommer bli lite jobb denna månad imellan 16.30-22.00 vilket är nice, då jag fortfarande går i skolan! tisdagen-torsdag som kommer ska jag på introdoktion och lära mig lite och så, sen är det bara att börja jobba! Kunde inte vara gladare, då jag tycker att dessa senaste månader har varit väldigt jobbiga i ekonomi delen, så nu kanske man kan börja göra saker igen och inte bara leva på vatten och bröd..>(skämt åt sido) haha.. nog om det, över till en allvarligare grej, qiera har blivit väldigt tjock över bröstet och magen, så både jag och min mor är väldigt oroliga över att hon kanske är dräktig igen.. förmodligen har jusse parat henne då, men mamma tyckte att det vore märkligt då han är 9 månader, men jag sa att han är ju faktiskt könsmogen, så det är inte omöjligt att det kan ha hänt, så nu (nästa helg tror jag) åker jag nog upp med henne till umeå då vetrinären här nere är sjukt dyr och ville ha fucking 6500 kr(!!!!!) för en kastrering av henne, när vetrinären där uppe vill ha runt 2. En väldig skillnan, pluss att beninen upp går på runt 1500 kr, så det blir högst 3500, vilket nästan är halva priset för vad jag kommer få betala här nere, det ända som jag kan tycka är jobbigt dock är bilresan dit, men jag ska nog kolla med mamma om jag inte ska flyga upp istället. för att qiera är väldigt duktig på att flyga, och hon sköter sig galant, för förra gången vi flög ( och första gången) så fick hon massa beröm av flygverdinnorna som inte hade en aning att hon fanns där fören vi gick av, så det var riktigt kul!


detta var nog allt från mig denna gång, vi hörs!

 
 
Cecilia

Cecilia

28 april 2012 19:22

Hej!Jag har googlat på gelenaglar och hittade din blogg. Ser att du gör en himla massa naglar, fina dessutom. Har några frågor om du skulle vilja hjälpa mig med dem.

Hur gör du när du tar bort gelenaglarna? Skadas dina egna av gelenaglarna? Brukar du låta naglarna ta en paus från gelenaglarna eller har du alltid gelenaglar? Gör det något för dina riktiga naglar att ha gele hela tiden? :S

Ja, alltså, jag är väldigt dålig på sånt här men har beställt hem lite grejer för att jag också vill börja och tänkte fråga några som gör hemma och se vad ni har för erfarenheter då mina är lika med noll :S grymt tacksam för svar. Ha en trevlig dag och det var en intressant blogg du hade. :)

http://cecilias.spotlife.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie Asp - 22 januari 2013 16:05

syndade lite i morse då jag tog två pannkakor till frukost med hallonsylt och grädde. dock är det inte allt för farligt, det är bara mjölet i pannkakan och sockeret i sylten som är ajjabajja. Ska till gymmet ikväll också, tänkte börja laga mat här ho...

Av Emelie Asp - 22 januari 2013 01:59


tänkte uppdatera er om vad som händer, i går så var jag på spinning igen, och det börjar bli riktigt kul efter andra gången, önskar sååå att dem hade spinning mer än två gånger i veckan, menmen, kommer vara upptagen med det två dagar i veckan iaf, vi...

Av Emelie Asp - 19 januari 2013 15:41

Nu är jag less, less på att vara fet, less på att inte ha någon ork, och less för att jag inte kan se mig i spegeln lägre och lycka att "shit nu ser jag bra ut" ifall jag fixat mig. Har kännt så en gång i tiden, för många år sedan. Nu känns det inte ...

Av Emelie Asp - 27 oktober 2012 16:17

jag håller på att tappa greppet om livet.. ibland känner jag bara för att släppa allt och ge upp,jag orkar inte kämpa för något som aldrig ger mig en paous. jag har haft flera bästavänner det senaste året som nu knappt finns i mitt liv.. senaste har ...

Av Emelie Asp - 30 september 2012 15:05

jag är ledsen hörrni, jag har varit värdelös att uppdatera, men det tar jag igen nu, här kommer massor med bilder på naglar som gjorts.                                   ...

Presentation


Välkommen hit, jag är en tjej som bor just nu i hallstavik i min första lägenhet med mina två älsklingar justice och qiera som är två underbara chihuahuor. Jag tränar mig själv varje dag för att bli bättre på chihuahuarasen och här kommer ni få läsa om de

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards